piątek, 27 maja 2016

Dzień Matki na odległość


Bonjour les Amis,

W Polsce 26 maja, jak co roku, obchodzony jest Dzień Matki. Każdy śpieszy już od rana, żeby kupić swojej ukochanej mamie bukiet kwiatów lub jakieś słodkości.
Ja po raz pierwszy od wielu lat nie mogłam spędzić tego dnia u boku mojej Mamy. Dzieli nas zbyt dużo kilometrów, więc to w miarę wytłumaczalne... 

Nie rozumiem jednak zachowania ludzi, którzy nie planują odwiedzić swoich mam w ich święto mieszkając całkiem niedaleko. Może i jest to trochę przereklamowane święto, coraz bardziej komercyjne, ale nadal ważne i skłaniające do refleksji. Dzień, w którym mamy okazję zatrzymać się na chwilę, oderwać myśli od spraw codziennych i pomyśleć o najważniejszej osobie naszego życia, o osobie dzięki której jesteśmy na tym świecie.
 To tyle wstępem moich osobistych refleksji ;)



Wracając do tematu samego święta, co mogą zrobić ludzie przebywający na emigracji aby umilić ten dzień swoim mamom na odległość?

Wiadomo,że najlepszym i bezwartościowym prezentem jakim możemy komuś ofiarować jest nasza obecność. Bywa jednak, że przebywając na emigracji nie mamy możliwości pojechać na jeden dzień do Polski, żeby spędzić ten dzień tylko z mamą. Tu z pomocą przychodzą różne aplikacje czy media społecznościowe. Dzięki nim możemy porozmawiać i zobaczyć się prawie tak, jakbyśmy byli w tym samym pomieszczeniu. Skype, messenger, whatsapp i inne tego typu aplikacje to praktyczni przyjaciele ludzi na emigracji.

W zorganizowaniu niespodzianki naszym mamom może pomóc rodzina lub znajomi, którzy są na miejscu. Ne bójmy się prosić ich o pomoc :) Ja w tym roku poprosiłam kuzyna, żeby podarował mojej mamie bukiet kwiatów i zestaw sushi, którego nigdy nie próbowała. Obmyśliliśmy plan działania, ja znalazłam w sieci bukiety jakie mi się podobają, kuzyn zamówił sushi i niespodzianka wyszła świetnie. Moja mama niczego się nie spodziewała, a wczoraj cały dzień uśmiech nie schodził jej z twarzy. Bezcenny widok, który widziałam niestety tylko przez kamerkę komputera ...

Mój kuzyn sprawdził się jako doręczyciel kwiatów, ale równie dobrze możemy prosić o to samo profesjonalnych kurierów. W internecie jest mnóstwo ofert wszelkiego rodzaju poczt kwiatowych, które nawet na Dzień Matki proponują ciekawe oferty. Oprócz kwiatów możemy wyszukać doręczycieli słodkości lub innych gadżetów. Nic tylko szperać w "Internetach" :) 

Niespodzianką może być też zakupiony wcześniej karnet na zabiegi upiększające, relaksacyjne, masaże czy nawet wycieczka w bardziej lub mniej znane miejsce. Wówczas wystarczy zapakować prezent w kopertę i wysłać pocztą tradycyjną. Pamiątką na lata będzie również napisany odręcznie list do Mamy, w którym powiemy jej wszystko to, o czym zapominamy powiedzieć na co dzień, czyli jak bardzo ją kochamy. Powiem Wam z doświadczenia,że napisałam taki list rok temu i mojej mamie strasznie się spodobał :)

Pomysłów na spędzenie tego święta na odległość jest z pewnością znacznie więcej zatem wszystko zależy od naszej kreatywności.




We Francji Dzień Matki jest natomiast świętem ruchomym. Obchodzone jest zazwyczaj w ostatnią niedzielę maja lecz gdy pokrywa się z Zielonymi Świątkami zostaje przeniesione na pierwszą niedzielę czerwca. Jako że mieszkam we Francji to myślę, że i w tą niedzielę złożę mamie drugi raz życzenia. A co tam! Należy jej się przecież ;)





A Wy jaką zrobiliście niespodziankę Waszym mamom w ich święto? Spędziliście je razem czy na odległość? :)


Ściskam,
J.